Jak przygotować koła do zimowania?

Przygotowaliśmy dla Was poradnik, w którym poruszamy temat dokładnego wyczyszczenia i zabezpieczenia kół na zimowy sen.

SONY DSC

Deironizacja

Pierwszą rzeczą którą wykonujemy po zdjęciu kół będzie deironizacja. Jest to proces który pozwoli na rozpuszczenie pyłu z klocków hamulcowych, które pod wpływem temperatury która wytwarza się podczas hamowania, dość mocno wiążą się z lakierem felg. Felgi myjemy zarówno z zewnątrz jak i wewnatrz, to tam po całym sezonie zbiera się najwięcej pyłu. Do wykonania tego zabiegu zalecamy użycie Iron Off v4, ponieważ dzięki wysokiej koncentracji składników aktywnych bez problemu poradzi sobie z nawet najcięższym brudem na wewnętrznej części felgi.  Najpierw jednak należy usunąć wierzchni brud przy pomocy Monster Wheela Cleanera Plus.

Spryskujemy suche koło, czekamy aż produkt zacznie działać, pojawienie się czerwonych strużek oznacza aktywację produktu i rozpuszczanie metalicznych osadów. Czekamy 4-5 minut i dodatkowo wzruszamy brud pędzelkiem, pędzelkując dokładnie całe koło – tak aby dotrzeć do trudno dostępnych miejsc jak np. okolice wentylka i śrub. Po wypędzelkowaniu spłukujemy koło pod wysokim ciśnieniem.

Produkt Iron off v4 ma neutralne Ph i jest bezpieczny dla wszystkich powierzchni. Nie ma negatywnego wypływu na elementy polerowane czy tez gumę, stosujemy go po dokładnym umyciu kół z wierzchniej warstwy zabrudzeń, które nagromadziły się w trakcie sezonu.

Na poniższym filmiku przedstawiamy aplikacje Monster Wheel Cleaner Plus, aplikacja Iron Off v4 będzie identyczna.

 Monster Wheel Cleaner Plus przeznaczony jest do regularnego mycia kół w trakcie sezonu. Poniżej zdjęcie przesłane przez naszego Fana, który regularnie demontuje i czyści kompleksowo swoje felgi.
karolmwcp

Asfalt, smoła i klej.

Gdy koła są już względnie czyste, pozostawiamy je na kilka chwil aby wyschły i przygotowujemy je do następnego etapu czyszczenia w którym będziemy usuwać smołę,asfalt i klej.

Jak poznać czy koła wymagają takiego zabiegu? Bardzo łatwo, wystarczy sprawdzić dłonią czy na lakierze felgi, po wewnętrznej i zewnętrznej stronie wyczuwalne są wypukłe cętki/nierówności.

Do tego zabiegu będzie potrzebny Green Tar&Glue Remover, produkt aplikujemy podobnie jak Iron Off v4. Spryskujemy suchą powierzchnie i czekamy aż zacznie działać. Działanie widoczne będzie w mgnieniu oka w postaci smug płynących z cętek na lakierze felgi., produkt rozpuszcza resztki smoły. Pozostawiamy Green T&G na ok 5 minut i dodatkowo przecieramy szmatką którą wcześniej nasączyliśmy produktem. Pozwoli to na usunięcie bardziej uciążliwych zabrudzeń.
Po wykonaniu wszystkich czynności, spłukujemy koła pod wysokim ciśnieniem, a następnie myjemy szamponem, aby odtłuścić powierzchnie.

11032518_872488456181495_1545047961837677621_o12045668_872488476181493_846191485157541160_o

Podobnie jak w przypadku Iron offa v4, Green Tar&Glue jest w pełni bezpieczny dla wszystkich powierzchni.

Zabezpieczamy.

Felgi są czyste i błyszczące ale wypadało by je jeszcze zabezpieczyć.  W tym celu możecie użyć jednego z naszych wosków( Beads Paste Wax lub Extreme Wear Wax) . Ta czynność spowoduje mniejsze przywieranie kurzu i zabrudzeń do powierzchni lakierowanej felg.marek-felgi

A co z oponami?

Opony to przysłowiowa „wisienka” na torcie, nawet najlepiej przygotowany samochód nie wygląd kompletnie bez zabezpieczonych opon.

Do dokładnego wyczyszczenia gumy użyj Pure Black Tire Cleaner. Produkt należy rozcieńczyć miedzy w stosunku 1:5 lub użyć koncentratu przy ciężkich zabrudzeniach. Najlepiej ocenić to po pierwszej aplikacji, jeżeli piana powstała podczas mycia nie będzie brunatna, należy zastosować mocniejsze stężenie lub użyć produktu w formie skoncentrowanej . Tire Cleaner nie tylko usunie z gumy brud, ale również wszelkie zabezpieczenia( czernidła, dressingi), co pozwoli na przygotowanie powierzchni pod aplikację wybranego produktu. Warto wykonać czynność dwa razy aby mieć pewność, że guma jest idealnie czysta, o czym będzie świadczyć brak brązowej piany.

Pure Black Tire Cleaner aplikujemy za pomocą atomizera na oponę i energicznie pędzelkujemy w celu wytworzenia piany.

Pure Black Tire Cleanera jest produktem mocno zasadowy, dlatego w skoncentrowanej formie może reagować z polerowanym aluminium. W przypadku takich materiałów zalecamy szczególną ostrożność lub solidne zabezpieczenie elementów wyżej wymienionych.

Na poniższym filmiku zobaczycie jak aplikować Tire Cleaner.

Ostatnią częścią naszego poradnika będzie zabezpieczenie opon. Prosta i szybka aplikacja dressingu Back2Black załatwi sprawę. B2B posiada wiele składników m.in. Glicerynę, które dbają o dobrą kondycje gumy – zapobiegają parceniu oraz wiązaniu się kurzu z powierzchnią.

Teraz możecie powiedzieć swoim kołom – do zobaczenia wiosną! 🙂

Potrzebne Produkty:

Usuwanie osadów metalicznych Usuwanie smoły i kleju Zabezpieczenie felg Czyszczenie opon Zabezpieczenie opon
sgio500 sggtg1l beads_wax-copy sgeww-copy pbtc1-copy sgb2b500

( Kliknij na produkt aby zobaczyć go w sklepie internetowym)

blog
autor: Mateusz Klinowski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Why ask?